lørdag 13. desember 2008

Lucia dagen.

"Kunstverket" er tegnet av min datter for 15 år siden!
Svart senker natten seg
I stall og stuer.
Solen har gått sin vei
Skyggene truer.
Inn i vårt mørke hus
Stiger med tente lys
Santa Lucia, Santa Lucia.

Natten er mørk og stum
Med et det suser
I alle tyste rom
Som vinger bruser.
Se, på vår terskel står
Hvitkledd med lys i hår
Santa Lucia, Santa Lucia.

Mørke skal flykte snart
Fra jordens daler.
Slik hun et underfullt
Ord til oss taler.
Dagen skal atter ny
Stige av røde sky
Santa Lucia, Santa Lucia.

9 kommentarer:

naturglede/Randi Lind sa...

Der var hele teksten jo. Så koselig med det bildet da.Nyt dagen! Her er det juleposten som må bli klar. Jeg skriver og skriver så nesten krampa tar meg, men jeg blir vel klar i år også. Fin advent til deg!

Brit. (lille meg) sa...

Koselig tegning!
Jeg holder også på med juleposten,
som Naturglede over her.
Kos deg på Luciadagen!
God helg!;)

Petunia sa...

Jeg har ikke vært så opptatt av Lucia dagen. Jeg ble aldri Lucia da jeg gikk på skolen. Jeg var den høyeste jenten i klassen på barneskolen .
- med mørkt hår, så jeg var nok helt uaktuell. Og senere i livet, så har jeg fått to sønner.
Men det var en koselig tegning og sangen kan jeg. I alle fall første verset.
Ha en fin Luciadag der nede på tunet;)

Anne-Berit sa...

Så flott tegning,har du en liten kunstner i huset?Og hele Lucia-sangen,flott.
Ha en fin kveld!

Anonym sa...

så fin tegning! Kan se at kunstneren har talet;)

Turid sa...

Ja den gang var hun bare 9. Du skal se tegningene hennes i dag! Hun er kjempeflink! Klem :)

~♥~ Monica S sa...

Ja.. ekje det en koselig dag!? :-)
Rørande med alle dei små som syng!

Monica

Kate-Marita Pettersen sa...

Så herlig Lucia tegning dattra di laga for lenge sia!! Og det diktet; minner meg om da ungene var små og det var tilstelning i barnehagen.... Nydelig:)
Gosøndagsklæm fra Kate;)

Nikoline sa...

Så kjekt å ta vare på slike ting.Ofte går slikt i boset etter nokre år.
Ha ein fin adventsøndag!