fredag 26. desember 2008

Jul!

Så har vi feiret en koselig julaften og 1. juledag!
Julaften ble det skikkelig sang og gang rundt juletreet til barnebarnets store glede! Han klappet, bukket og neiet til den store gullmedalje. Syns det var helt topp å få alle med seg rundt juletreet, enda vi var temmelig mette og stinne etter ribben. (Pinnekjøttet)

Og stas var det å få nissen på besøk! Han var fornøyd med politibilen han fikk av nissen, at vi kunne visst gitt oss der...hihi.

I følge vår tradisjon skal det være frisk hjemmelaget fruktsalat etter pakkeutdelingen. Og det kan jeg love smaker himmelsk. (Nøttene serveres ved siden av bla pga småen.)

Etter en deilig julefrokost fikk oldemor og oldefar prøve en av minsten sine nye biler. De koser seg her alle 3!
Nå gleder vi oss til å fortsette romjulen med flere besøk, flere filmer og litt mer marsipan og skjokolade..hehe...


10 kommentarer:

Brit. (lille meg) sa...

Så koselig dette ser og høres ut!
Jeg er sikker på at dere alle koste dere.
Jeg husker også fra min barndom at det var stor stas når mamma og pappa ville være med å gå rundt juletreet.
Det var en god ide du kom med at jeg kan legge ut bilde av hvordan gaven virker.
Men jeg er erkedum,så det blir nok lenge til,er jeg redd.
Må nok ha forklaring av min bror, som jeg fikk det fra.
Men kanskje med tiden......
Takk for tipset.
Ha ei fin romjul sammen med dine! :-)

Cathrines blogg sa...

Å så koselig dere har det! :o)

Turid sa...

Hei på deg og god jul i husetHer måtte æ ha ei lengre oppdatering, vært lite blogging den siste tiden, men nå i mangel av å kunne gå romjuls bukk p.g.a.storm e.l. så "går" æ romjuls bukk rundt hos mine blogg venner.
Koselig å se inn hos dere, og all den flotte gamle julepynten!!
Ei koselig romjulstid ønskes deg og dine fra Turid.

Orlaug sa...

Ser riktig koseleg ut hjå dykk. Stas med oldeforeldre på besøk, det er ikkje alle forunt.
Ha ei god romjul vidare!

~♥~ Monica S sa...

Så koselig! Nå må dere bare fortsette og kose dere helt til neste år! :-)

Monica

Unknown sa...

Herlege bilder, og det ser ut som dokke har kosa dokke masse:0)
Spennande med nissen, ja...Hos oss vart det avslørt kven nissen var med ein gong, dei er nok ikkje like lette å lure lenger;0)
Ha ei fortsatt fin romjul...
Klem

Som dagene går sa...

Det ser virkelig ut til at alle parter har kost seg like mye.
Her blåser det friskt og hagler inimellom.
Ser fram til bilde som viser bruk av julegaven din. Skjønner ikke helt hvordan en kost kan henge på den,så vi venter spent. Morsomt.
Fortsatt fin romjul!

Som dagene går sa...

Beklager at jeg skrev "gaven din" i stedet for "Lille meg" sin, Kommenterte det fordi du også lurte på bruken.
PS. Det er ikke sterk julegløgg som er årsaken til feilen, altså

Malys krok sa...

Hei og god romjul! Ser ut til at nissen og barnebarnet er gode venner. Akkurat som det skal være. Koselig bilde! Den gamle julepynten vekker minner, sånn var kulene vi pyntet med hos mine foreldre. Har blitt lite blogging i det siste, men nå er jeg i gang igjen.

Ha det kos videde.

Hilsen Margit.

Kate-Marita Pettersen sa...

Ser ut som dere har fått kost dere skikkelig masse Turid:)
Ha ei fortsatt fin romjul:)
Klæm fra Kate:)