søndag 25. januar 2009

Tur på Arboretet!

Har vært på en fin tur på arboretet i dag! Gleder meg til det blir vår og sommer, for da er det virkelig flott her ute!
Fin informasjon før turen starter, så får folk en påminning om at de ikke skal kaste "noe som helst" i naturen!

Heller bruke dette "boss-spannet" som gled fint inn i naturen. Artig;) Uthulet trestamme, lokket hadde t.o.m hull. Passet mye bedre enn et plastspann ville gjort her.



Furutrær er jo flotte hele året da!


Grønneviken! Her vil vi heller komme tilbake når det blir litt, (for ikke å si MYE), varmere!


Denne roten ble en gang funnet i en myr der ute. Den har kommet til "heder og verdighet", og pryder nå administrasjonsbygget.

22 kommentarer:

Anonym sa...

så fine bilder:) vi blir med neste gang:)

Turid sa...

OK! Flott;)

~♥~ Monica S sa...

Herrejemini.. som de ville ha sagt i Bergen!! ;-) Flott tur, flott naTUR og nydelige bilder Tofo!!

Klem
Har du sett litt på bakgrunner nå da??

Turid sa...

Takk Monica!
Har ikke prøvd ennå...hihi. Tror gubben må hjelpe meg...

Unknown sa...

Så flotte bilder, Turid:0)
Greit med ein liten påminning om at ein ikkje skal kaste frå seg, ja...
Vi brukar å pakke posar i sekken til å samle saman søppelet i når vi er ute i naturen, synst det er viktig å lære ungane til å ta med seg heim det ein hadde med på eit så tidleg stadium som råd...
Eg har tru på at dei då vil bere med seg respekten for naturen vidare, då!!
Ynksjer deg ei fin veke, min venn..
Klem

Anonym sa...

Hei!Det jeg ble mest forfær over var at det var så "sommerlig" der du var!!!
Viktig å ikke slenge fra seg søppel i naturen,forurenser og stygt for de som kommer etter oss.
Stilig den rota!
Ha en fin kveld videre.Og God natt!

Anne-Berit sa...

Nydelige bilder,og den søppeldunken av tre var super.
Ha en fin ny uke!

Som dagene går sa...

Flott søppeldunk, men det må vel være en plastsekk ini den antakelig. Det ser ut til at du har hatt en fin tur i fin natur.Har bare vært på en liten rusletur i finværet.
Ble forundret over at det tok såå lang tid å bryte ned sigarettstumper, kanskje med filter? Fint med en sånn plakat

Kate-Marita Pettersen sa...

Heia Turid:)
Ser ut som dere har hatt en flott dag ut i fra de fine bildene du har tatt:)
Den påminnelsen om hvor lang tid det tar før søppel brytes ned, syns jeg var lur, det er nok mange som trenger den, selv om det burde være unødvendig.
Jeg ønsker deg og dine ei flott uke,
klæm fra Kate:)

Orlaug sa...

So flott tur, ser vårleg ut der du har vandra. Bra for mange å bli minna på det med boss i naturen.
Og den rota: fantastisk!

Nikoline sa...

Takk for turen!Kjempeflott!!
Ha ei super veke!

GAWO sa...

Den påminnelsen om nedbrytning av div. var fin. Får noen og enhver til å tenke seg om. Jeg liker veldig godt å gå tur ute ved Arboretet. Var du der igår?
Jeg hadde en tur derr i påsken ifjor og om du har lyst kan du lese om det her:
http://on2wheels-gawo.blogspot.com/2008/03/planen-min-idag-var-dra-til-fjells.html

Bildet ditt fra Grønneviken syntes jeg var veldig fint.

naturglede/Randi Lind sa...

Så mye fint å se.Jeg likte den rota! Naturens kustverk det der.Ha en fin mandag:)

Turid sa...

Flotte turbilder- opplysningene på plakaten tar æ me mæ, får bruk for de på uteskolen.
Og søppeldunken var jo bare genial!

Besta sa...

Mange fine bilder du har tatt på en fin tur. Likte den rota ååååå, den skulle e likt å gjort noe med. Artig med søppeltreet og. Ha en fin dag, Klem

Jorunn Helene sa...

Hei. Så fin Natur du har rundt deg.
Likte den Søpple "bossen" Det er viktig å ta vare på Naturen, og den "bossen gled jo så fint inn i miljøet. En riktig fin tur.
Ønsker deg en fin uke.
hilsen fra helene.

~♥~ Monica S sa...

HEI!! Fekk noke i posten i dag!! :-) TUSEN TAKK!!! LEKKERT!!
Skal blogge om det når eg får tid til overs.. no vert det mykje jobbing resten av veka... men kanskje får eg lurt inn noke likevel!!??

Monica

Tonje sa...

Her så det flott ut! Er disse bildene tatt nå? Det ser så vårlig ut. Her har vi masse snø og kaldt ennå.

Malys krok sa...

Så naturskjønn søppelboks har jeg aldri sett før.Skjønner meg ikke på de som bare slenger skrot og rask i naturen. Ja andre steder og. Kommer ikke en "flis" fra meg. Godt med marketur, men her må jeg nok være fornøyd med veien enda en stund. Emma og jeg har nettopp kommet fra tur. Litt kjølig, men friskt.
Ha en fin ettermiddag. Margit.

MK sa...

Hei! Det var flotte bilder fra turen deres! Synd at dere ikk kunne komme fordi vi var syke. Og jeg ble enda sykere på mandag, men nå går det greit. Og så kom jeg endelig her på besøk igjen! Klem!!

MK sa...

Apropos flott søppelboks; det er synd at det er noen mennesker som ikke engang bruker den ene vi har i Arboretet. Det kan ikke være flere, for det er ingen som kan ta seg av å tømme dem egentlig. De som jobber der har jo hendene full med arbeid fra før.
Men det som er rart med noen (få) hundeeiere er, at de pakker inn hundeskiten i en plastpose, og så kaster de plastposen langs stiene. Det er en underlig mellomløsning som jeg ikke forstå annet enn at det er ment å irritere. Hundeafvøringen hadde uten pose regnet bort etter en stund...
Kan hende det er bare 1, som gjør dette. Men det er ikke Turid og Oddvar iallefall!

Pernille sa...

Heisan:)

Tusen hjertelig takk for pakken. Den gldet både hjertet, øynene og munnen:) Du er no bare sååå snill:))

Klart vi blogges via den andre bloggen. Ikke hver dag det blir lagt bilder inn der, men jeg er i vert fall der;)

Nydelige bilder fra turen din. Så gøy dem "boss-bøtta" er! Fantastisk påfunn det der!

Ha det kos og så "snakkes" vi:)

Klemsiklems:)