tirsdag 13. januar 2009

Firkløverkake.

Siden jeg snart skal ha klubb, har jeg bakt en kake i dag.
Tenkte dere kunne få oppskriften på en rask kake uten hvetemel:

FIRKLØVERKAKE!
3 egg
2dl sukker
200g malte mandler
1 1/2 ts bakepulver.

Pisk egg og sukker og bland i det tørre. Ha røren i godt smurt form, 26 cm.
Stek kaken midt i ovnen ved 180gr i 35-40 min.

Fyll:
1/2-1 stor firkløversjokolade
1 1/2 ss marg
1/2 dl vann
1 1/2 dl melis

Smelt sjokolade, smør, vann. Bland i melis og smør fyllet oppå den kalde kaken.
La kaken stå kaldt før servering.
Velbekomme!

Jaja klubbjenter, så blir det ingen overraskelse til kaffien på torsdag...dvs hvis dere leser bloggen min da.

14 kommentarer:

Tara sa...

åååååå....den så fryktelig god ut!!!

Cathrines blogg sa...

NAMMMMMMMM! Supert med en sånn oppskrift, den skal prøves. Genialt med kakeoppskrift uten hvetemel! Elias har cøliaki, så den der må frøves :o)

KATE ♥ sa...

Oh, jeg prøver å ta av meg noen kilo,
men........

Klem Kate

Unknown sa...

Eg kjenner søthungeren kjem snikande...den kaka såg berre heilt utruleg god ut:0)
Takk for oppskrift, dette skal prøvast!!
Ha ein fin dag, klem

naturglede/Randi Lind sa...

Så flink du er da. Håper du får en hyggelig kveld:)

Som dagene går sa...

En skikkelig kaloribombe som nok frister. Fint med oppskrift på kaker som er lette å lage. Kos dokker på klubbkvelden!

Jorunn Helene sa...

Den Kaken så nydelig ut. ummm
Jeg blir sulten når jeg ser på så lekker kake. :)
Ha en fin kveld i godt lag
og hygg dere med kaken.
Hilsen helene.

Anne-Berit sa...

Yammi,den så ut som en skikkelig kaloribombe,men gu så god den så ut.Bra at det kommer oppskrifter for de med cøliaki.Takk skal du ha.Ha en fin dag:o)

Brit. (lille meg) sa...

Ååå! Den kaka var en skikkelig fristelse, du! Jeg takker for oppskriften, kanskje jeg lager den ved en gitt anledning, men til meg selv kan jeg ikke lage den.......
Ønsker deg en fin dag, og lykke til med klubben i morgen!

Tonje sa...

Mmmmm.... og jeg som skulle spise mindre godt og søtsaker dette året... og så frister du med en sånn deilig kake... og så med oppskrift til. Tror nok den må prøves ut! Kan jo alltids starte nyttårsforsettene litt sent...

Anonym sa...

Hei! Tror dette er den beste kaka som finnes,så jeg omdøper den til "Verdens beste":)

pepperkverna sa...

Mmmm. Så god ut! Hege

~♥~ Monica S sa...

MMmmmmm denne må eg prøve!! :)
Takk for at du delte oppskrifta med oss!!!

Monica

Siv Helene sa...

Awww <3 Det er så godt og nå fikk jeg lyst på det !! Hehe * nam nam *