fredag 28. november 2008

Utfordring = avsløringer!

Nei jeg slapp ikke unna jeg heller...hihi. Jeg har blitt utfordret av Monica S
Acinom Evats til å fortelle 7 ting om meg selv. Må jo prøve å finne noe dere ikke allerede vet da...
Måtte legge hodet litt i bløt, og her kommer noen "avsløringer" om meg:

1 - På slutten av 70 tallet ble jeg medeier av denne Folkevognbussen. Vi var 5 eiere som pusset den opp og innredet den. Fra forbokstavene våre fikk den navnet J-O-L-A-T. Egen Jolat-sang hadde vi også. Det ble noen flotte turer på kryss og tvers i Norge, Sverige, Danmark og England med Jolaten. Men her står den avskiltet og klar til opphøgging! Snufs!


2 - På 80 tallet laget jeg en reklametekst på melodi, i en konkurranse fra Ekko og Stabburet. Vant keyboard og 3 kursbøker! Jippi!


3 - Jeg kan tegnspråk! Har jobbet med døve i 10 år!


4 - Har mimet på en cd! Hehe... Er jo glad i sang og musikk, så meg og mannen begynte i kor. Egentlig kjempekjekt, men eg fikk liksom ikke "lyd" på. Hørte jo ikke min egen stemme... Akkurat da skulle koret kore på en CD med Proffene. Jeg turde ikke synge ut...så da bare mimet jeg. (Hysj ikke si det til noen, de andre tror jeg sang! Dere skjønner sikkert hvorfor jeg sluttet i koret...)


5 - Har skrevet en barne-ungdomsbok. Men den har aldri blitt utgitt. Hehe. Sendte den til 2 forlag, fikk høre at den hadde de rette elementer, men manglet "noe". Så nå ligger den langt inne i et skap mens jeg venter på at "noe" skal dukke opp...


6- Har vært flyktningeguide i 1 år. Var bla så heldig å få være med når Liberia for første gang feiret nasjonaldagen sin her i Bergen. 26 juli 2005. Mannen min og jeg var de eneste norske. Det var en fin opplevelse!




7 . Hjelp jeg har flyskrekk! Og derfor har jeg aldri vært i Syden. Men det er ikke noe savn egentlig...

Dett var dett! Og er der noen som ennå ikke har blitt utfordret...så er de det nå!!!

10 kommentarer:

Nikoline sa...

Dette var moro å lesa,det. Kjenner deg litt betre,liksom..Spennande.
Ynskjer deg ei fin adventshelg i vente!

Brit. (lille meg) sa...

Så spennende! Alt om deg her var nytt for meg, vi har jo ikke vært bloggvenner så veldig lenge. Takk for at du delte dette med oss.
Du er tøff,altså! At du har flyskrekk er ikke noe du styrer selv, så det har ingenting med tøff eller ikke å gjøre.
Du kan tegnspråk, og har manus til en bok!
Takk for hyggelig hilsen til meg.
Ønsker deg ei god helg!:)

Anne-Berit sa...

Herlighet så herlig å få vite at det er flere som aldri har vært i syden.Ikke denne dama heller,men jeg begynte å føle meg ganske alene om det.Ikke har jeg flyskrekk heller å skylde på.Men for det første har vi alltid hatt hunder,og før var det veldig problematisk å ta hunder med,nå går jo det greit,men jeg har rett og slett ikke lyst,jeg syns ikke om at det er så varmt,20+ er nok for meg hihi.
Stilig bil dere hadde,dere hadde sikkert mye gøy med den.
Artig å få vite litt mer om deg.
Ha ei flott adventshelg.Kos deg!

Pernille sa...

Hi hi hi, så morsomt å lese om deg. og så flott du illustrerer det også:)
Her var det bare nytt for meg og da er det godt å bli litt bedre kejnt med deg:)

Er veldig imponert over deg her. Du verden hva du kan! Gi bare ikke opp den boka!

Den folkevognbussen vekte hærlige minner hos meg:) Jeg var kanskje litt ung på 70-tallet, men jeg fikk være med brorsan og hans kompiser over alt. Ble godt passet på av alle "brødrene" mine;)

Ha ei kjempekos adventshelg:)

GAWO sa...

Artig å lese. Ingen ting av dette hadde jeg klart å gjette meg til. Egen buss og greier, jo du overrasker. Litt sånn hippi over den saken der :-)
Bokprosjektet må du dra fram igjen. Les igjennom den på nytt og la noen andre lese den. Om forandring trengs gjør du det, ellers så sender du den inn til et annet forlag. Tidene forandrer deg og også de som leser. Så stå på jente. Synes du er tøff som har skrevet en hel bok.
Mimimg på CD tok kaka. Da jeg leste det lo jeg høyt :-)Sikkert utrolig mange som kunne gått i mimekor :-)

God fredagskveld til deg

Petunia sa...

Oj, så mye du har opplevd da. Veldig kjekt å lese og du hadde laget innlegget så flott til.
Jeg er ikke så glad i fly jeg heller, men det er ikke derfor jeg aldri har vært i Syden (ikke noe savn for meg heller:)
Ingen skam å ha mimet i kor. Jeg har ikke tall på alle de skolefremvisningene jeg har stått og mimet med foreldre og diverse til stede.
Jeg har faktisk en sønn som har arvet dette talentet (!) (ikke ha du kjenner, men minstemann.)
Jeg har en halvferdig bok liggende i skuffen, men jeg ha ikke tenkt å sende den inn til noe forlag (modig gjort!!) selv om jeg skulle skrive den ferdig en gang. Minstemann elsker at jeg leser fra den - så det er jo ikke helt bortkastet da;)

~♥~ Monica S sa...

WOW!!! Visste bare en av de tingene om deg Tofo!! Så kul du er da!!! ;-) Enig med de andre her.. gi ikke opp boken!!! Prøv igjen!!

Så mye spennende du har gjort!! jeg er imponert!

Monica

Anonym sa...

Dette var artig lesning. Blir bedre kjent gjennom sånne utfordringer - det synes jeg er stas:) Du har nå fått med deg ganske mye, synes jeg:) Og den bilen var jo bare SUPERKUL! Ha ei fin helg! Klemmer**

hvorfor ikke... sa...

morsomt innlegg;)

MK sa...

Hei hei! Her kommer jeg endelig på besøk igjen!! Har vært totalt utslitt og er ikke helt ferdig med det heller. Så da var det vanskelig å gjøre det en vanligvis orker.
Men guri for en artige biter jeg fikk lese om deg. Noen visste jeg jo. men det meste ikke!!
Du har en fin Blogg Turid! Ønsker dere fin adventstid!