torsdag 10. mars 2011

Kyllingnuggets;)

Ja dette er hjemmelaget "fast food"!
Raskere og lettere kan det nesten ikke bli;)

Skjær 2 kyllingfileèr i passelige biter.
Vend de i 1 vispet egg.
Rull de så i ca 30g knuste baconsnacks. (Jeg knuste de i food prosessor.)
Stekes i olje på stekepannen.

Mye man kan ha til tilbehør. Jeg valgte "middelhavsgrønnsaker";)

Velbekomme!




Veldig godt!
Takk til min tidligere kollega Marit, som kom på overraskende besøk på fredag, ( Før jeg hadde spist frokost..hihi:) ...og delte denne oppskriften på kyllingnuggets med meg;)

Koselig å skarvle litt!
Og takk for flere gode mattips!

9 kommentarer:

Mai Liss sa...

Nam nam. Det så veldig godt ut. Friske fine farger på brokkolien. Og kylling nuggets smaker jo bare *moahh moahh* (O: Vet ikke om jeg har fortalt at jeg er et matvrak!! Lager mat så ofte jeg kan, og baker kaker...Hehe. Men majones, rømme, oljer og dressinger, har jeg aldri likt. Men du og du så mye annet godt en kan spise (O: Bon apetit...Ha en finfin kveld, Turid. Kos kos fra Mai Liss (må skynde meg på zumba. yihaaaa (O: love it..

Havfruen sa...

Jøss...dette så knallgodt ut:))) Skal jeg jammen meg prøve...begynner å ha så mange matoppskrifter i hodet har fra blogger nå, at jeg må virkelig tenke på vekta...etter røykeslutt tenker jeg VELDIG mye på mat:)) For den smaker så himla godt:)
Ha en fin kveld, klem fra meg:)

Viola sa...

Namme!! Det der frister virkelig!! :)) I dag har jeg spist råkost- raspet gulrøtter med sitron i, samt dampet grønnsaker. Min sambo som laget middagen i dag, da jeg ikke er helt bra i hofta mi.. Men han hadde dårlig samvittighet at bare han skulle spise fiskegrateng, men pytt.. sa jeg.. råkost er godt! Og jeg overlever (mer enn gjerne) for en dag. Den ferdigkjøpte fiskegratengen inneholder jo hvitt mel, så derfor.. En dag skal jeg bli flink nok til å lage en grateng uten mel.. ;)

Klem fra meg! :)

Unknown sa...

Så fint at du deler oppskriften med oss. Det er alltid kjekt å få litt nye tips.
Gøy at vi bor så nærmt, du skal bare se at en gang kan vi ta et kafebesøk eller noe. Ha en fin fredag. :))

Oddvar sa...

Mmmmmm det smakte kjempe godt, eg spiste alt opp!

Nikoline sa...

Mmmm.. skal prøvast!
God helg til deg:0)

Elisabeth sa...

Wow, så smart. Denne oppskriften skal jeg jammen prøve. Tusen takk for tipset :)

Steinbokkjen ;o) sa...

Nam nam!

Tusen takk for gratulasjon... JA veeeldi seint svar av meg då...
Ha visst vore heilt ute av blogg-landia. Kjenne da rykkje litt idag, så kanskje da e på tide å starta opp att.

Håpa du ha da fin fint iallefall.
koooos deg
klem

Unknown sa...

Takk for tipset! Dette så godt ut og jeg elsker kylling.

Takk også for varme hilsener i løpet av helgen. Det har vært noen dager jeg IKKE vil oppleve igjen! Heldigvis gikk det bra, men det ble noen nervepirrende timer inntil melding kom fra København. Jeg visste jo ikke om de hadde kommet seg avgårde fra Tokyo. De kom hjem etter midnatt og jeg har ikke snakket med de ennå. Nå skal de få hvile!


Ha en fin dag!