torsdag 5. februar 2009

Favoritter på kjøkkenet!

Her i forrige uke ga Line oss en utfordring. Vi skulle vise våre favoritter i kjøkkenskapet. Tja, nå er ikke matlaging og kjøkkenet noen favoritt da... Men etter en runde fant jeg noen ting jeg gjerne vil vise:

Denne flotte suppeterrinen i keramikk er så absolutt en favoritt. Vi fikk den til bryllupet vårt for snart 25 år siden. Den står oppå skapet, men er alltid i bruk hvis vi har gjester på byggrynsuppe. Flotte suppeskåler med hanker på, fulgte med.


Denne skålen kjøpte jeg på KOSTA BODA på begynnelsen av 80 tallet. Den er ofte fylt med clementiner, druer eller snacks.


Dette er i bruk veldig ofte! Hjemmelaget pizza er så absolutt en favoritt;)))


Fikk dette julekruset til jul av en kollega, for mange år siden. Det står fremme hele året. Jeg drikker ikke kaffi, og skal jeg en sjelden gang ha meg en kopp med urtete...da skal jeg ha en skikkelig stor kopp altså.

Denne ildfaste skålen er ofte i bruk. Til gratenger, kjøttpudding mm. (Juleforberedelser og et middagstips! ) Har fått den av min søster og svoger for mange år siden.


Ellers er jeg glad i sånne søte magneter som pryder kjøleskapet. Gjerne med kloke ord eller en søt tekst.
Hvis noen flere ønsker å ta denne utfordringen så værsågod;)

13 kommentarer:

Berit T sa...

Det er slik at det er ting som blir favoritter.Den suppeterrinen var flott, og med skåler til så blir det nok et nydig dekket bord.

Og hjemmelaget pizza er jo klart best, ingen slår den.

Ha en fin kveld.

Turid sa...

Kjekke favoritter på kjøkkenet, suppeterrinen er nok koselig å samles rundt med deilig varm suppe en kald vinterdag.
Snart er helga her igjen - kos dere!

Anonym sa...

Takk for titten av dine kjøkken-favoritter.Flotte ting!
Får se om jeg tar utfordringen...en gang.Må se over om det er noe som er verdt å publisere.
Du får ha ei god natt!

naturglede/Randi Lind sa...

Så masse gøyalt du har da! Takk for at jeg fikk se det hele. Ha en fin kveld:)

Anne-Berit sa...

Artig å se dine favoritter på kjøkkenet,kjempefin suppeterrin,og de magnetbildene dine var så søte.Kjekke ting alt sammen du viser her.
Ha en koselig fredag.Klem!

Kate-Marita Pettersen sa...

Takk for titten av dine kjøkkenfavoritter:)
Ha en flott fredag,
klæm fra Kate:)

Mia, New Room Interior sa...

Hei! Så fin blogg du har, og koselig at du var innom meg, og ble med i konkurransen! Gøy om du kommer innom igjen! Ha en fin dag! Klem-Mia

Sonja sa...

Artig å ta en titt i andre sine kjøkkenskap. Den suppeterinen var jo ekstra flott.Jeg synes dette er ei artig utfordring.Har også fått den, så vi får vel ta en titt hos meg også en dag. Nå er det jobb og etterpå langhelg på hytta.
Ønsker deg ei god helg.

~♥~ Monica S sa...

Stilig.. du har mye flott ja! JEg jobber i et storkjøkken, så jeg burde egentlig like meg der.. men når jeg kommer hjem er lysten til å lage middag minimal...

kanskje tar jeg denne utfordringen en dag :-) Så har jeg noe å skrive om.. men først skal jeg blogge om det du vet ;-)

Monica

Malys krok sa...

Hei! Du har mange fine ting på kjøkkenet ditt. Suppeterrinen var flott, ja det andre og. Veldig fint og spesielt det ovale fatet med han hanefar på. Er nesten så jeg kan høre "kykkeliky".

Ser og at det er kommet snø hos deg, fint dikt du delte med oss lesere der.
Ha det godt! Hilsen Margit.

Tonje sa...

Sånne Kosta Boda boller har jeg også... tre stykker av. Vi fikk dem til bryllupet vårt for snart 10år siden, og de er flittig i bruk. Jeg har sett at det også finnes asjetter i samme mønster...
Det var forresten en flott suppeterrin du har.

Steinbokkjen ;o) sa...

Kjekt å få kjøkenkikk hos deg! Eg ha og fått utfordringjå, så om litt kjem eg itte.
Datt jo fø magnetane dine då - ja eg ha magnet dilla... Hææærle

ha ei super duper helg
kleeeem

Anonym sa...

Hei!
Takk for kommentar hos meg!
Jeg har lagt en kommentar til deg under "Julegaver m.m".
Ha ei flott helg!
Har en liten jobb i dag,men ellers blir det innekos m/håndarbeide;)