torsdag 4. desember 2008

Utfordring!

I dag har jeg fått en utfordring av Line. Det var jo greie spørsmål, så her har dere mine svar:


Kva slags mat et du ofte?
Hjemmelaget PIZZA. Ca 1 gang i uken. Med tynn grov speltbunn, kyllingkjøttdeig, løk, tomatpurre og mager Norwegia. Nam- nam.

Når du er på besøk, er du då personen som sit i ro eller hjelper du til med å rydde av bordet?
Jeg pleier å hjelpe til.

Kvar sit du når du bloggar?
Jeg sitter på datarommet/lekerommet. ( Og her er så rotete at jeg vil ikke ta bilde…hihi.)

Kjøper du ofte skrapelodd?
Nei veldig sjelden. Men leverer inn fast lottokupong hver 5. uke. Drømmer om hva jeg skal bruke lottopengene til når jeg vinner.

Kva land eller stad har vore din beste ferie?
Tror jeg må svare ferien til Bodø i 2002. Vi var 3 biler i følge nordover. Brukte 4 dager hver vei. Mye som skulle kikkes på underveis. 1. kvelden var vi oppi åsen og så på midnattssolen. Og det var fantastisk! Besøkte Bodø flystasjon, flymuseeum, Kjerringøy, Saltstraumen… mm. Spiste reker på kaien i Bodø mens vi matet fiskene med rekeskall. Og for ikke å glemme var vi et nydelig bryllup til min niese.
Ellers må jeg bare legge til at de feriene vi har hatt i Danmark, Sverige og England har alle vært flotte!!!

Kva tv-kanal ser du mest på?
Tja vanskelig å si. Elsker opppussingsprogrammer , programmer som ”du er hva du spiser”, ekstrem rengjøring, Friends og gode filmer. Så det blir litt her og litt der…

Kva vin er din favoritt?
Har ingen favorittvin. Syns de fleste smaker surt. ( Huffda.) Rødvin klør jeg av, men det hender en sjelden gang jeg nyter et glass hvitvin. Nyttårsaften for eksempel.
Tror ikke jeg vil utfordre noen spesiell i dag. Hvis noen ønsker, så værsågod!

6 kommentarer:

Pernille sa...

Så koselig å lese om deg. Da lærer vi deg bedre å kjenne deg:)

Morsomt at du hadde en flott ferie i Bodø:) Det er en fin by og område å feriere i:)

Ha en flott fredag:)

Unknown sa...

Så flotte svar, her k
lærte eg mykje nytt:0)
Den pizzaen høyrdest rågod ut...
Ynskjer deg ein fin fredag, klem

Brit. (lille meg) sa...

Ja,det er alltid artig å lese om sine bloggvenner. Jeg har fått denne utfordringen en gang før, så jeg tar den ikke en gang til.
Ha ei flott helg!:)

Besta sa...

Du må gå inn på bloggen min å hente noe. God natt.

Anonym sa...

Hei!

Så koselig blogg du har, her føler jeg meg allerede hjemme! :D

Kate-Marita Pettersen sa...

Hei Turid og takk for koselig kommentar inne hos meg:)
Så artig at du trivdes på ferie i Bodø. Vet du, det bildet du har tatt av Landego, der du sto da du tok det, er bare et bittelite stykke fra der jeg er vokst opp! Så der trådde jeg mine barnesko:)
Kos dæ på andre søndag i advent:)
Goklæm fra Kate:)