søndag 21. desember 2008

Nå er det ikke lenge til jul folkens!

Tusen takk for alle "god bedring-hilsener"!!! Jeg kan fortelle at jeg er helt frisk og rask igjen. (Vel det med rask var kanskje litt overdrevet...hihi.) Men jeg har virkelig fått utrettet en masse denne helgen.
Alle julegavene har kommet i hus, og ligger ferdig innpakket og klar for å få alt det nydelige julepapiret "revet" av igjen! (Men først må det selvfølgelig beundres.)
Juletreet står i vann nede i kjelleren.
Vi har vært "nisser" og levert ut litt gaver.
All julematen er i hus. (Dvs kommer nok på noe vi har glemt...samt litt frisk frukt og brød...og...og...)

Og så har vi vært på fest hos min gode barndomsvenninne som fyller 50 år på lillejulaften!!! Hipp hurra for henne! Vi hadde det kjempekoselig og fikk deilig Tapas! Nam nam! Det ble mimret en del fra yngre dager, og vi lo masse!
Vi syntes alltid litt synd på henne som hadde bursdag på lillejulaften. Men samtidig er det kanskje de bursdagsbesøkene jeg husker best! Det var alltid ferdig pyntet til jul når vi var der i besøk. Deres tre var alltid julens første juletre. Husker vi drakk varm skjokolade med krem og fikk store skillingsboller. Nam nam. Lurer på om det ikke egentlig var en flott dag og være født på!!!

I dag har vi også passet barnebarnet. Mammaen ble beordret på seinvakt, og klart vi ville låne godgutten noen timer! Vi har sunget ørten vers av "jeg gikk meg over sjø og land", så mormor virkelig fikk trimmet seg! Hehe...

Så var tiden kommet til å tenne 4 lys og synge det siste adventsverset:


Tenn lys, nå stråler alle
De fire lys for Ham
som elsker alt som lever
Hver løve og hvert lam
Tenn lys for himmelkongen
som gjeterflokken så
Nå møtes jord og himmel
I barnet lagt på strå
God jul!

8 kommentarer:

Anne-Berit sa...

Hallo,høres som du er klar til å feire jul.Nesten der jeg også,bare litt vasking og pynting igjen,og det blir jeg ferdig med i løpet av dagen regner jeg med.
Bra at du er frisk igjen,og kan kose deg med barnebarnet ditt.
Nydelig adventsang også.Ha en fin mandag:o)

Steinbokkjen ;o) sa...

Hei vennen!
Såååå kjekt at du ha lyst å "bruka" ynskjå mine! Hjertle værsågo - du gjer meg GLA du!
Kjekt at du e friskus igjen! Nyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyt ;o)
Tusen takk fø at du e du!
Set stoooooooor pris på kommentarane dine.
Ynskje deg og dine kjære ei vidunderle hærle avslappande nyyydle God Jul og et fenomemalt Godt 2009! Gler meg t fortsettelsen her i blogglandia!
julaklem

Sonja sa...

Ønsker deg en riktig GOD JUL og et GODT NYTT ÅR.

Nikoline sa...

Takk for helsinga på dagen min.. men som eg seier,det er ikkje så veldig stas å feira at ein er vorte endå eit år eldre..
Sant det er ein god følelse å ha "kontrollen" på jula no etter kvart? Herleg...
Då ynskjer eg deg ei god og fredfull julehelg,og så "snakkast" me om nokre dagar.
Stor juleklem frå Nikoline

Cathrines blogg sa...

Så fine adventsvers du kan!
Ønsker deg og dine en riktig GOD JUL!
Vi skal feire med min kjære søster, det blir nok veldig koselig :o)

Orlaug sa...

Ei riktig god jul ynskjer eg deg og dine!

~♥~ Monica S sa...

Så koselig! Det er så gøy med de små rundt seg nå i disse dager.
Ha en GOD JUL min venn.. koselig å treffe deg!

Monica

naturglede/Randi Lind sa...

Ønsker deg en herlig julehelg med masse gøy. Et dryss av julesnø, gode tanker og en klem oversendes herved:))