onsdag 18. mai 2011

17.mai!

Når Fanaveien, er stengt pga bybaneutbygging, er det bare rett og rimelig at toget finner seg en ny rute!
Så passet det superbra at det var rett utenfor stuevinduet våres;)
Artig!

Men når det er sagt, så må jeg legge til at dette var et "kaostog"!
Hva i all verden gjør alle foreldrene i barnetoget?

Da jeg gikk i barneskolen var det klasseforstander som holdt styr på oss.
Da våre barn gikk i skolen var det klassekontaktene sitt ansvar.
Nå følger alle foreldrene barna sine...ser i allefall sånn ut!
Dermed kaos! Ser ikke ungene for bare voksne!

Eller foreldrene følger med på sidelinjen, sånn at vi hadde ett konstant renn forand oss...mellom oss og toget.

Vi flyttet oss et hakk frem og "tvang" de til å gå bak oss:)))

4 kommentarer:

Mai Liss sa...

Hei Turid. 17 mai togene har blitt kaos. Før i verden var alt dette lærerens ansvar, og det å gå i tog var en ære!!! Mange foreldre synes så synd på barna sine nå til dags. Stakkar, de må jo gå så langt!! Så foreldre løper ved siden av og forstyrrer, med drikkeflasker, som privat sherpa for regnjakke og alskens....Helst skulle vel enkelte foreldre kjørt ungene med bil gjennom toget!!! Og så mange av barna som foreldrene tar ut av toget!! De var jo sååå slitne!! Disse orda er vel som *å banne i kjerka*. Uæææhhh!!! Men mange foreldre er så *hjelpsomme og forståelsesfulle for barna sine!!*Mannen min har vært dirigent for korps i alle år, og med egne barn i toget i mange mange år, har jeg jo sett mye av det du beskriver...(O: Men dagen i går var i sum fantastisk. Sol og sol og sol (O: Ha en fin helg Turid...Kos kos fra Mai Liss (O:

Brit. (lille meg) sa...

Mange flotte bilder her! Nei, det var ikke sånn i vår barndom at foreldrene gikk i barnetoget, men tidene har vel forandret seg...
Jeg bor på et sted der musikkorpset går forbi, nedenfor huset. Ikke på tunet her, men like ved. Hvert år kommer de, det er trivelig.
Ha en fin kveld, og en god torsdag!:)

Viola sa...

Dette var et nydelig bilde Turid! Vakker himmel også, selv om den er grålig.. Mange bilder bruker bli knall ved gråvær faktisk, og dette er et slikt synes jeg..

Bra dere fikk åpnet vei mellom foreldre og barn-- må skjønne-- det er da barnetoget! :))
Vi så det hele fra tv'n, og var ute en snartur senere på kvelden.. for en matbit..
:)

Klem til deg! :)

Unknown sa...

"Kaostogene" går overalt. Jeg gremmes!

Takk for hilsen. Jeg måtte bare lage blogginnlegg på dette. Nå tar jeg nok pause en stund framover. Skal flytte fra hus til leilighet, så jeg får nok å gjøre i ukene som kommer.

Ha en fin uke!