mandag 14. februar 2011

Frem fra glemselen;)

Fra 1998 - 2002 laget jeg feriekollasjer;)

Før vi snudde trappen, hang de i kjellertrappen. Et sted hvor nesten ingen la merke til de:)))
Nå har jeg tørket støv av alle 5, og hengt de på det "nye" datarommet!
Trykk for å se detaljer;)



1998:
Vi leide en koselig hytte Grebbestad i Sverige, besøkte koselige Smøgen, Tanums sommerland og Nordens Ark (zoo).
Siden var vi bla på omvisning på NRK og på Teknoteket i Oslo.





1999:
Besøkte venner i Haugesund på vei til Grimstad hvor vi lå en uke. Selvfølgelig var vi i Dyreparken også;) Og så på "Kjell Pell Pottitskrell";)




2000:
Sammen med mine foreldre dro vi til en superfin hytte ved Ørebro.
Etterpå gikk turen til Kjøbenhavn til farmor-Ena. Hun tok oss med på zoo og tivoli mm.





2001:
Dette året dro vi rett til Danmark, til Nibe camping ved Limfjorden. Den varmeste sommeren ever;))) Trodde vi skulle smelte:)
Etterpå dro vi til farmor Ena i Kjøbenhavn. Kjørte gjennom Sverige hjem igjen;)




2002:
Ferien vi aldri glemmer! Turen gikk til Bodø hvor vi var i bryllup til min niese;)
Jeg kan bare ramse opp foruten bryllupet:
Midnattsol, Saltstraumen, flymuseet, Kjerringøy, Reker på bryggen i Bodø....

Vi var 3 biler i følge, og brukte god tid på turen opp og ned. 4 dager hver vei. Hele turen var en opplevelse! Besøkte bla kusine med familie i Ulsteinvik på hjemveien;)





Her henger de på rekke og rad, og jeg kan mimre litt hver dag;)

8 kommentarer:

sylvia sa...

god morgen,
så koselig å setter sommer i glass og ramme,
dette var kjempe smart,
å så koselig å minnes.
ønsker deg en fin dag,
klem fra sylvia

Havfruen sa...

Så lurt!! Vi burde blitt sååå mye flinkere til å få bildene på papir!!! Jeg har tenkt mye på fotobøker etter du blogget det for lenge siden..men det har kun blitt bloggbok så langt!!
Nybakte grove rundstykker til "middag" her idag.....aldri bakt de før, så jeg er spent!!
Flott dag videre, klem fra meg:)

Mai Liss sa...

Hei og hå. Det var virkelig en kreativt og trivelig måte å minnes fine opplevelser på. Dere kan titte på dem hele tiden uten å åpne fotoalbum som står innerst og bortgjemt (O: Collage er i det hele tatt dekorativt og koselig. Det var også et nyttig tips. Ønsker deg og gemalen en fin tirsdagskveld. Hilsen fra Mai Liss

Hanne sa...

For en morsom måte å ta vare på ferieminnene på.
Du finner en utfordring i bloggen min!
Pludrehanneklem

Tonje sa...

Så flott det var med alle de kollasjene på veggen. Alltid koselig å kikke på slike bilder og mimre om deilige sommerferier.

Tinas blogg sa...

Mange gode ferie minner her ja:)

Unknown sa...

Så stilig da! En flott måte å ta vare på gode ferieminner. Jeg innrømmer at det er sjelden de gamle feriealbumene blir tatt fram. Og så jeg som har lagt SÅ mye arbeid i de. 2 store bokreoler full av albumer! Får ta de fram igjen når jeg flytter på gamlehjemmet. *Ler*

Nå har jeg laget, og mottatt, ny fotobok. Måtte bare lage en til meg selv også. Har samlet opplevelser fra 2005-2010 i en bok. *Stolt* Skal blogge resultatet en dag!

Klem fra meg

Fra det lille røde huset.. sa...

Så morro dette var!
Og ikke minst at du fikk "gjenoppleve" det selv, mens du holdt på å lage det til!
Så koselig å ha det hengende fremme, og ikke bare ligger på pc-en eller i et album...
En ide som kan brukes i mange sammenhenger...

Ha en fin dag! Klem..)