torsdag 31. juli 2014

ROCKHEIM!


WOW!  Dette var knallgøy!
ROCKHEIM, det nasjonale museet for populærmusikk!



Her er vi på 60-tallet i TIDSTUNNELEN :)
Når vi beveget oss inn i rommet ble alle veggene ble til storskjermer, 
fylt med musikk fra dette tiåret.
 



Masse historikk på forskjellige plan!

Hele veien var vi aktive og valgte vår egen artist eller gruppe ved å
 trykke, høre, vifte, finne, peke med laser, spille :)
Veldig tøft laget til!!!


Her er vi på 80-tallet, og det er Oddvar som "drar i spakene" ;)




Instrumentveggen!
Kunne peke med laser og få høre på de.

Vi fikk lov til å fotografere, men kun uten blits.  
Så resultatene ble ikke så bra....



Her var det mye vi kjente igjen :)

I tenårene hadde vi en sånn Kurèr radio, som jeg med meg hver kveld i sengen;) 
Og sovnet til musikken fra Radio Luksenburg.




På 70-tallet, i tidstunnelen, kunne vi "bla i avisene" på skjermen, 
og trykke på det vi ville høre/se;)




På jamstasjonen kan du utforske instrumenter 
og jamme til norsk populærmusikk!



Her var også mediatek og restaurant og kostyme/fotoutstilling!
Og eget Knutsen & Ludvigsen rom for ungene!




Og selvfølgelig butikk!
Ja vi gikk ikke helt tomhendt derfra...full av musikk og intrykk og en pose med "småting":)
Og en optimistisk Oddvar som vil lære å spille munnspill..hehe. 

Happy ble i allefall veldig intressert i (u)-lydene:)

Dette var superbra og kjempegøy!
Her kan du lese og se mer om ROCKHEIM!


4 kommentarer:

Tinas blogg sa...

Så gøy :D her vil eg også!!! Munnspill er litt -Morten fikset det med en gang ;)

Turid sa...

Hehe, ja vi snakket om Morten...pappa og fikk det "til" :P

Her var eget "Knutsen og Ludvigsen rom" for ungene!

Unknown sa...

WOW sier jeg også! For en opplevelse det må ha vært. Ønsker meg en tur hit jeg også...

Du har forresten inspirert meg til å blogge litt igjen, så nå holder jeg på med et langt innlegg fra et hotell jeg besøkte i mars/april. Jeg har ikke vært i bloggmodus på lenge, men å lese andres reiseopplevelser inspirerer.

Ønsker dere fortsatt god ferie og gleder meg til ditt neste blogginnlegg!

Turid sa...

Veldig kjekt hvis jeg har inspirert deg til å blogge mer Randi! :)

Så kjekt at du har fulgt oss hele veien...men vi er ikke hjemme enda, så du er velkommen med videre!
Klem :)