onsdag 19. januar 2011

Glassfusing/glass-smelting!

Lysestaker skulle det bli, visst noen lurte på det:)
Veldig enkle, men fine!



Det var kjekt å få med seg hjem de første tingene jeg hadde laget på kurset!

Dessverre hadde to lysestaker blitt ødelagt under brenningen...men men..."me har juksa lite granne", og så får eg de med hjem neste kursdag:)





Engelen ble jo fin den!



Forrige gang laget jeg to fisker. Spent på hvordan de blir;)

Dette er bare så kjekt!!! Skulle ønske jeg kunne "jobbet" med dette hver dag! Men det er veldig dyrt, og man trenger en ovn.... Men så var det den lottogevinsten da....vet jo aldri når den dukker opp:)

10 kommentarer:

Havfruen sa...

Så stilig Turid!!!!! Dette skulle jeg trivdes med også:)) Synd du ikke bor nærmere:))
Gleder meg til å se mere...
Ha en flott onsdag, klem fra meg:)

Orlaug sa...

SO fine ting du har laga, skjønar godt at detta et kjekt......
Kjempekjekt å lære nye ting, eg har fått det for meg at eg MÅ lære og prøve ting innen hobby/handarbeid. Veit ikkje heilt kvifor, men kanskje det har med alderen å gjere.........ikkje at eg so hauggammal, men likevel.
I kveld skal eg på sykurs, lære å sy toalettmappe...
Og so er det sosialt,då.....med kurs.
Ha ein fin dag!
Klem!

naturglede/Randi Lind sa...

Dette ble jo riktig vakkert! Så flink du er. Lykke til med fortsettelsen:)

Som dagene går sa...

Du har fått til fine ting! Dette må være morsom, tror jeg,
Lykke til videre!

Viola sa...

Har du virkelig laget alt dette selv??! Så flink du er! Likte fargene i dem også. Håper det går bra med deg..

Varm klem fra meg! :)

Viola sa...

Jeg synes du er kjempeflink jeg! Det ser jo helt profft ut! Ja sorgen er ikke lett, og den skal være der.. Det er tungt.. man har jo vært så glad i den man har mistet, alt blir så uforståelig.. urettferdig.. og ikke noe vi kan gjøre.. annet enn å sørge.. jeg mistet min katt for 6 år siden.. savner henne ennå.. selv om jeg har kommet over det, glemmer vi det ikke.. Jeg og vi gråt mange tårer ja.. Godklem til deg fra meg!

Matja sa...

Stiiilig.Flotte ting du har laget.Blir spennende å se flere av tingene du lager.
Så trist at Joey er borte.Kan godt forstå at det føles tomt.Dere får kose dere med alle de gode minnene.Har lagt inn kommentar tidligere da dere mistet ham,men plutselig var den vekk.Har sikkert vært borti en feil tast:)Ha en fin dag:)

Anne-Lin sa...

Grådig stilige de stakene! Og engelen ble kjempefin! Du er kjempeflink! Deilig å se de ferdige produktene sine når man har fått det til.

FO - 2 sa...

Så fint,
og så gøy! :)
Dette kunne jeg tenke meg å prøve selv.
Fascinerende...

Engelen er N Y D E L I G!!! :)

God kveld, Turid.
KLEM.

Berit T sa...

Dette var virkelig flott, og tenker du koser deg. Synd noe ble ødelagt, men når en kan jukse da ordner det seg.
Kunne godt tenkt meg å gjort slikt som dette, har ovn og noen former, men har ikke fått gjort noe enda. Slike engler er bare så fine.
Gleder meg å se den neste produksjonen din
Ha en fin kveld.