søndag 8. august 2010

Sveio!

Vi har hatt en nydelig uke i Sveio!
I en kjempeflott hytte, hvis man kan kalle det "hytte"... Dette er vel nærmest et hus:)



Her var det like elegant både inne....



...og ute:)



Muligheten for å fiske var stor, men siden jeg fikk trøbbel med ryggen, og lå for det meste, ble det bare min far og Oddvar som var ute og prøvde fiskelykken!



Men med denne utsikten, var det litt å se på, og følge med på fra sofakroken også:)



Vi fikk som jeg skrev i forrige innlegg, kjøre helt til porten ved Ryvarden fyr. Og det ble vi glad for. For denne turen hadde vi gledet oss til!



Og her var det bare helt fantastisk!



Også var vi jo kjempeheldig med været!



Minnesteinen etter den grusomme Sleipnerulykken.
Ulykken skjedde rett utenfor her, og 16 personer omkom:(
Nå er det satt lys på Bloksene!



Siste kvelden klarte jeg å spasere ned på kaien og nyte utsikten vår fra en annen vinkel:)

En liten spasertur i Haraldsgato og besøk hos gode venner i Haugesund, klarte jeg også å gjennomføre. Så vi er kjempefornøyd med "Sveio-turen":)

4 kommentarer:

Brit. (lille meg) sa...

Det ser ut til at dere har hatt en flott tur!
Sveio er et sted jeg ikke har vært, har besøkt veldig mange plasser i Norge, men dette er et av stedene jeg ikke har sett.
Godt at du er så bra at du kan nyte turen.
Ønsker deg en fin søndag, og ei god uke!:)

Havfruen sa...

Oi...det var en flott hytte:) Virker som det har vært en toppers tur. Det fyret var også flott!
Er det størrelsen på fiskene mannfolka viser? :))
Vi maler hagemøbler...enig med deg. Det er bare å få gjort jobben!!
Ha en super søndag, håper ryggen er bedre, klem fra meg:)

Anonym sa...

Hei!
Takk for kommentaren!
Så flott tur dere har vært på!
Også DEN luxeriøse hytten dere bodde på!
Bare synd at du fikk vodt i ryggen!
Håper du er bra igjen?
God søndag til deg og Oddvar:)

Anonym sa...

Fin tur du har hatt, men kjedelig med ryggen da :(
Ønsker deg en riktig god bedring :)

Så spennende med besøk på et fyr da, det har jeg også lyst til en gang. Det hadde vært gøy å gå trappene opp til toppen og så ta masse bilder derfra :)