søndag 4. desember 2011

Smalahovetur!

Kjempekoselig tur til Voss med fibrogruppen!
(Og med gubben.)
Så ble det endelig smalahove på meg også;)

Hove var sterkt røykt...og noe av appetitten må eg tilstå forsvant etterhvert som sauens tanngard kom tilsyne....

Men en artig opplevelse, og smalahovediplom ble det på meg også;)
Ved andre servering fikk vi vanlig røykt pinnekjøtt;)

Litt greit at omvisning av fremgangmåten ble vist etterpå:)




Nydelige glass, bestikk mm som var dekorert med "smalahove" i tinn.
Her kan en lese mer om: Smalahovetunet på Voss.

Kvelden med gjengen ble avsluttet med dans på "Glade Rosenkrans"!
Kjekt å få svingt seg litt med gubben etter gammelt;)

9 kommentarer:

Orlaug sa...

Hei Turid!
So det var DER de var, og ikkje på Evanger. Lurte litt på det, sidan eg ikkje såg lys på Eldhus i går kveld (bur rett på andre sida av vatnet).
Ser at de hadde ein fin kveld.
Julemarknaden vår vart både våt og hustrig, men bra med folk likevel...
God sundag!

Turid sa...

Hei.
Ja eg var nok litt dårlig informert på forhånd;)
Vi hadde en kjempefin tur! Det så så koselig ut i julegaten dokkars, at eg vil gjerne opp igjen!
Vi var på Eldhuset og handlet! Og så var vi hos Løne på smalahove;)

Været kunne jo vært bedre, men i hyggelig lag gjorde det ingenting med litt regn og vind;)

God søndag tilbake!

Tinas blogg sa...

Ja dette er vel noe vi Vestlendinger bare må prøve en gang:P Kanskje eg også bare må hoppe i det... Men veldig greit at det kom en andre servering:D hehe...
NO er du også klar for sushi regna eg med;)
Ha en fin Søndags kveld:)

Turid sa...

Snart klar for sushi, flytur og hva det skulle være;)

Malys krok sa...

Hei og tusen takk for hilsen! Koselig å høre fra deg igjen! Fint at dere koset dere med dette, jeg hadde aldri klart å smake engang, men så er jo ikke jeg vestlending!
Fint å høre at ting går bedre for deg nå! Ha det godt! -Margit-

Turid sa...

Ikke fremmed kost for mæ det her - men vi koker de bare ..ikke røkt eller sånt - flår selvfølgelig skinnet av , salter de noen dager og koker . Festmat spør du mæ!
Håper at ting går lettere for deg nå fremover-ha ei fin adventstid!

Mai Liss sa...

Hei igjen Turid!! (O: Har savnet deg (O: Høres ut som en koselig tur, men smalahove er nok ikke helt min greie..Riktignok har jeg aldri smakt det. Men tror nok at jeg ikke har såå lyst til å smake heller..Piingle...!!Det er nok en lekkerbisken for utvalgte (O: Uansett ønsker jeg deg en nydelig adventistid (O: Kos kos

Viola sa...

Hei Turid og velkommen tilbake til Bloggeland, er så fint å se deg igjen! :) Og tusen takk for kommentaren! :) Det er som man sier.. etter sol kommer regn, og atter-- etter regn kommer sol..!! :))

Jeg ville da aldri ha vært foruten deg kjære venn, men det smalahovudet-- DET kan jeg være foruten!! :D Har aldri smakt det, og ingen skal noen gang få meg til å spise det heller! He he..

Klem fra meg! :)
God adventstid ønskes deg herfra! :)

Oddvar sa...

Vi hadde en koselig og fin kveld. Men smalahove blir ikke min favoritt. Heller ikke røykt ribbe. Det heter ribbe hos oss ikke pinnekjøtt.